E-commerce is sinds het internet verkeer zo explosief is gestegen erg hip. Kort samengevat, online elektronische handel.
Wat is e-commerce precies?
E-commerce is een verzamelterm van alle inkopen en verkopen van transacties die online gedaan worden. Het internet word steeds groter. Waar e-commerce vroeger nog niet zo bekend was, zijn er tegenwoordig duizenden bedrijven die hier aan werken.
De volledige betekenis van e-commerce is het opbouwen van een website, tot het inrichten en uiteindelijk verkopen van een product. Kort samengevat; het kopen en verkopen van producten naar de consument.
Commerce is overigens verschrikkelijk uitgebreid en omvat elke vorm van verkoop. Denk hierbij aan cd’s, tickets of boeken. Ook kan je bijvoorbeeld een e-book maken en deze verkopen.
Wel is het zo dat het in de praktijk steeds lastiger wordt, door de toenemende concurrentie van meer webshops die dezelfde producten verkopen.
Wat zijn de voordelen?
- De online markt groeit jaarlijks met 23% . En verwacht wordt dat het alleen nog maar verder groeit de komende jaren.
- Je bent niet plaatsgebonden, je kan overal waar je maar wilt op je laptop in- en verkopen.
- Met het juiste product kan je voor een goed passief inkomen zorgen.
Wat zijn de nadelen??
- Je moet risico’s durven nemen met investeringen. Het is niet altijd zeker dat je ook winst maakt met de aan- en verkopen.
- De marges tussen de producten kunnen erg verschillen.
- Met sommige producten moet je je eigen opslag regelen. Maar sommige partijen kunnen dit ook van je overnemen.
Zelf beginnen met e-commerce?
Wil je zelf leren hoe je e-commerce moet toepassen? Dan raad ik je aan de Bol Masterclass training te volgen. In deze training leer je stap voor stap de wereld rondom e-commerce met het kopen en verkopen van online producten.
In mijn Bol Masterclass Review lees je alles over deze complete training.