Review: TopFit van Henry Schut

      Geen reacties op Review: TopFit van Henry Schut

Zoals sommige van jullie misschien wel weten, ik word volgend jaar juni 35 en daarom eind mei een fitness foto shoot gepland om de beste versie van mezelf te laten zien. Dit boek heeft me zeker gemotiveerd.

Titel: Topfit

Auteur: Henry Schut

Uitgever: Spectrum

Verschenen op: Juni 2018

Pagina’s: 184

Bindwijze: Hardcover of E-book

ISBN: 9789000361120

Prijs: 20,00

Inkijkexemplaar en meer informatie

Henry Schut ging de strijd aan met Maxim om in 5 a 6 maanden cover proof te zijn van Men’s Health. Mijn doel is niet om de cover te behalen , maar wil er wel alles uit halen zodat ik foto’s krijg waar ik echt trots op kan zijn en waar ik hard voor getraind heb. Vandaar dat het erg leuk is geweest om dit boek topfit gelezen te hebben en te reviewen.

Op de cover zien we Henry in zijn cover half pak/half ontbloot. Dit boek legt de focus op alles wat mogelijk is, ook als je een druk leven hebt met gezin/werk/kinderen en ook als je denkt geen tijd te hebben .

Inhoudsopgave

Het boek bestaat uit 3 delen:

Deel 1: Hoe dan?!
– Warming up
– Zoektocht
– De challenge

Deel 2: Zo Dus!
– De trainingen
– De voeding
– De geest
– De tijd (en de ruimte)
– Het gezin

Deel 3: En nu?
– Na de challenge
– Cooling down

Deel 1: Hoe dan?!

In een mooie inleiding wordt er beschreven wat er vooraf ging om uiteindelijk de cover shoot te behalen van Men’s Health. Hierin wordt een stukje geschiedenis omtrent Henry en sporten uitgelicht.

Uiteraard is het allemaal begonnen met de challenge tusen henry schut en Maxim Hartman. Daar is uiteindelijk de shoot uitgekomen en daar is uiteindelijk weer dit mooie boek uitgekomen.

 

Deel 2: Zo Dus!

In dit deel vinden we alle trainingen, voeding en alles eromheen. Er wordt dieper ingegaan op

Op deze foto zie je krachtoefeningen uit het boek topfit

Een voorbeeld van een fullbody training

de manier van trainen en er staan mooie schema’s in voor beginners, gevorderde of zelfs voor de experts.

Als je nog niet gewend bent om te trainen volgens full-body, dan is dit boek extra interessant. Wel wordt er vaak duidelijk gemaakt dat de focus ligt op een cover shoot, daardoor is het allemaal wat extremer, keep that in mind.

Het deel van de trainingen gaat uiteraard om de krachttraining oefeningen. Je vind hier een compleet schema gebaseerd op full-body trainingen. In mijn eigen ervaring met trainen voor een shoot pas je ook vooral de achterliggende spiergroepen zodat elke spier goed zichtbaar is met de shoot

Op deze foto zie je recepten uit het boek topfit

Komen ook lekkere recepten voorbij die van toepassing kunnen zijn op een shoot

Daarnaast vinden we ook verschillende voorbeelden van maaltijden, denk hierbij aan een sporters omelet tot een biefstuk met zoete aardappelfrites. Zowel ontbijt, lunch en diner en snacks komen voorbij met voorbeelden van maaltijden die betrekking hebben tot een fitness shoot.

Deel 3: En nu?

Op deze foto zie je henry schut tijdens en na de shoot van topfit

2017 vs 2018

Voor mij een belangrijk deel omdat er een punt komt dat ik mijn doel bereikt heb, in dit geval van het boek: na de shoot. Maar dat kan ook voor jezelf zijn.

Hoe ga je dan verder? Dit deel is daar een mooie afsluiter van en ik raad hem zeker aan om hem goed te lezen! Van extreem naar een mooie balans vinden.

Ook laat Henry zien wat zijn vetpercentage was tijdens de shoot in 2017 en wat zijn shape is in 2018 en daar laat hij mee zien dat je met 4 keer per week trainen en 9.5% een super mooie shape kan hanteren. Ook mijn doel uiteindelijk.

Conclusie:

Ik vind het boek topfit een erg duidelijk boek waar je goed mee uit de voeten kan. Mocht je zelf een keer een fitness shoot willen doen, dan weet je wat de gang van zaken zijn en kun je je er wellicht beter op voorbereiden.

Ik ga de komende maand de ‘5 dagen full-body training’ uit het boek volgen zodat ik ook daadwerkelijk weet wat het met je lichaam doet.

Er staan leuke interviews in met een aantal personen en wordt er tot slot wat dieper ingegaan op voeding met recepten bij dag delen.

PS:3 maanden voor mijn shoot krijg ik ook begeleiding, ik zal daar ook een mooie blog aan wijden met begin foto’s en eind foto’s en de weg er naar toe :).

31 mei 2019 is de dag dat ik mag pieken.

Meer informatie en inkijk exemplaar boek Topfit

**Voor dit artikel heb ik het boek mogen ontvangen tijdens de lancering. Dit veranderd echter niks aan mijn mening.

Aanrader voor soortgelijk programma in 3 maanden naar de beste versie van jezelf:

Binnen 8 – 16 weken effectief je vetpercentage verlagen voor ​strakker​ en mooier gevormd lichaam met meer definitie (​zonder jojo effect)

Droog trainen protocol voor mannen

Binnen 8 – 16 weken effectief je vetpercentage verlagen voor ​strakker​ en mooier gevormd lichaam met meer definitie (​zonder jojo effect)

Droog trainen protocol voor vrouwen

Print Friendly, PDF & Email

Je eigen webshop beginnen ?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *