Review: Perfect Slapen in 7 stappen van William van der Klaauw

Perfect slapen in 7 stappen, dit boek heb ik een maand geleden gekocht en toegepast dus hieronder mijn review over dit boek. Goed slapen heeft ook invloed op mijn sportprestaties, dat maakt dit product extra interessant.

Slapeloosheid is een groeiend probleem en je hoort er steeds meer over. Een derde van alle Nederlanders heeft er last van en bijna de helft van alle mensen is ontevreden over zijn of haar nachtrust, en daar was ik er ook 1 van.

Doordat er nauwelijks goede boeken beschikbaar zijn over dit onderwerp, en op het internet de informatie erg oppervlakkig is, is het idee gekomen voor dit boek .


Inhoudsopgave


De verkoper

Op deze foto zie je de bedenker van het boek Perfect Slapen in 7 stappen

De schrijver van dit product is William van der Klaauw, William is slaapexpert en ervaringsdeskundige en is begin 2014 met een kleine redactie begonnen namelijk Slaapwijzer.net .

Deze website is zo’n succes geworden dat hij heeft besloten om al zijn kennis te delen in een goede, eerlijke en doeltreffende manier voor het oplossen van slaapproblemen.


Wat is het product ?

Perfect slapen in 7 stappen is een boek dat zich richt op het aanpakken van slaapproblemen en het definitief oplossen hiervan.

Zoals William duidelijk in het boek vermeld over zijn methode, er bestaat geen pilletje, magisch kussen of cd met rustgevende geluiden die slaapproblemen als sneeuw voor de zon laten verdwijnen. In dit boek ga je terug naar de basis en krijg je de handvatten om slaapproblemen definitief  op te lossen


Wat krijg je allemaal ?

Zelf heb ik het e-book mogen ontvangen, maar jij krijgt ook een fysiek boek.

Zoals hierboven krijg je dus zowel een fysiek boek als de digitale versie met maar liefst 120 pagina’s.

Zoals de titel al verklapt, gaat het om 7 stappen en die zijn dus verdeeld in 7 hoofdstukken. Hieronder een korte samenvatting van deze hoofdstukken.


  • Stap 1 – Herstel het vertrouwen

    We beginnen in dit deel om je duidelijkheid te geven wat goede slaap precies is, en wat de voordelen zal zijn, en waar je het dus allemaal voor doet.

    Daarnaast wordt er ook goed gekeken hoe het kan zijn dat jij je slaap saboteert. Volgens de schrijver is elk mens een geboren slaper dus je moet goed naar jezelf kijken.
    Na dit deel weet je ook precies wanneer je moet opstaan of wakker wordt in de nacht.

  • Stap 2 – Zorg voor structuur en regelmaat

    Goed slapen heeft alles te maken met structuur, dat wordt in dit hoofdstuk snel duidelijk en wordt dus ook uitgebreid besproken.

    Je gaat namelijk leren om een vast ritme te ontwikkelen, met als voorbeeld om elke dag hetzelfde tijdstip op te staan ongeacht hoe lang je geslapen hebt. Zo ontwikkel je een biologische klok waarop je lichaam goed reageert.

  • Stap 3 – Maak optimaal gebruik van licht en duisternis

Zorgen voor een donkere kamer tijdens de nachtrust is van belang. Hierdoor geef je het   lichaam een duidelijk signaal wanneer je wilt gaan slapen.

Ook komt duidelijk naar voren hoe belangrijk het is om overdag daglicht te pakken, daardoor ontwikkel je een natuurlijk slaap-waakritme. Dit boek geeft ook als advies om elke ochtend even een frisse neus te gaan halen. Dit zorgt dat je de hele dag de voordelen van daglicht kan ervaren.

  • Stap 4 – Kies voor een ʻslaapverwekkendeʼ levensstijl

    “krachttraining is voor iedereen” daar ben ik het helemaal mee eens.

    Dit vond ik een erg positief hoofdstuk ook omdat er nadruk wordt gegeven hoe een gezonde leefstijl betrekking heeft op een betere nachtrust.

    Slaapproblemen hebben namelijk weer invloed op overgewicht, waarbij een vermoeid  gevoel ook betrekking heeft op een hongergevoel. Er komen ook genoeg tips voorbij voor een gezonde leefstijl! Ook komt cafeïne uitgebreid aan bod, iets waar ik nog wat moeite mee had om hiervan af te kicken maar wat gelukkig gelukt is.

  • Stap 5 – Ontwikkel de slaaproutine die voor jou werkt

    Hier leer je om een vaste slaaproutine te creëren die je elke avond zal helpen om gegarandeerd beter in slaap te komen. Je zal een soort checklist gaan afwerken en daardoor een goede nacht hebben. Iedereen is anders en via dit boek ga je kijken wat bij jou zal werken.

  • Stap 6 – Val in slaap zonder angst

    In dit deel krijg je onmisbare adviezen om je hersens tot rust te brengen en het plezier in heerlijk wegdommelen terug te vinden. Een hoofdstuk waar ik ook veel aan heb gehad omdat ik regelmatig met een te vol hoofd ging slapen, waardoor ik niet in slaap viel.
    Ook worden er verschillende slaaphoudingen gegeven die voor en nadelen kunnen bieden.

  • Stap 7 – Slim wakker worden

    En de laatste stap, hier krijg je tips om het opstaan makkelijker te maken zodat je overdag meer energie hebt wat weer helpt bij het makkelijker in slaap vallen. Een voorbeeld is snoozen, stop daarmee. Ook komen er meerdere tips voorbij voor je ontbijt en wat voor invloed dit heeft op de rest van de dag.


Extra’s

De Perfect slapen in 7 stappen is niet slechts 1 boek, maar een totaalpakket om slaap problemen aan te pakken, er zitten dus ook verschillende extra’s bij.

  • Persoonlijk advies van een slaapdeskundige.
    Je kan je vragen stellen op persoonlijke situatie of als je ergens tegenaan loopt.
  • Slaapchecklist
    Een lijst waarop precies staat wat je elke dag moet doen om de methode zo goed mogelijk
  • E-book Kalmeer je gedachten

    in de praktijk te brengen zonder dat je elke dag door het boek heen moet zoeken.

  • E-cursus Dieper Slapen.
    In deze cursus ga je in 8 dagen leren om nog dieper te slapen. Doel is uiteindelijk om de meeste uren in slaapfase 3 en 4 diepe slaap en REM-slaap door te brengen.
  • E-book Kalmeer je gedachten
    Hier ga je leren met technieken om zonder al teveel gedachtes in slaap te komen.
  • Welterusten snacks receptenboek
    Een receptenboek met 5 gezonde, calorie-arme die een slaapversterkende werking hebben.
  • MP3 bestand Crystal Waters (90 bpm)
    30 minuten relaxen en wegdromen met relax nummers op aanraden van de bedenker van dit boek.

Prijs

De prijs voor dit product is € 37,00. Naar mijn mening, een goede prijs voor wat je ervoor terug krijgt. Stap voor stap word je geleid naar een betere slaap, en dat zorgt voor heel veel processen tijdens sport, werk of andere momenten gedurende de dag.

Ook zitten er veel extra’s bij wat het een mooi totaalpakket maakt. Niet alleen een boek wat je even weg leest, je krijgt goed onderbouwde informatie om slaapproblemen op te lossen of nog beter te slapen dan dat je misschien al deed.


Conclusie

Ik ben erg blij met het aanschaffen van dit boek. Ik slaap al een stuk beter en heb ook betere resultaten in de sportschool.

Wel moet ik erbij zeggen dat dit niet vanzelf ging. Ik heb een paar belangrijke aanpassingen gemaakt die me wel moeite hebben gekost. Ik ben bijvoorbeeld zo goed als afgekickt van cafeïne, dit neem ik nu alleen nog in de ochtend en niet meer zoals voorheen voor het sporten om 17:15.

Het boek is duidelijk geschreven en het is een mooi stappenplan. Naast slaap verbeteren is er ook een heel hoofdstuk besteed aan een gezonde leefstijl en dat vond ik erg positief om te lezen.

Zonder slaapproblemen ga je er gewoon voor zorgen dat het makkelijker is om te sporten en gezonder te eten dan dat je moe en futloos bent.


Zie hier mijn andere reviews over afslank/welzijn reviews

Print Friendly, PDF & Email
Volg Marc

MarcHealthy

Marc, een man die zelf een enorme transformatie heeft ondergaan en sinds enkele jaren een enorme passie heeft voor sporten en een gezonde leefstijl. Op deze blog wil ik je motiveren en informeren over voeding, fitness en supplementen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *