Review: My Shredded Lifestyle van Merijn Schoeber

My Shredded Lifestyle, een boek waar ik veel aan heb gehad en die ik momenteel nog steeds gebruik. De termen zoals intermittent fasting (IF) en If It Fits Your Macro’s (IIFYM) worden uitgebreid besproken. Beiden heb ik geïmplementeerd in mijn leefstijl.

Titel: My Shredded Lifestyle

Auteur: Merijn Schoeber, Sander Roex

Uitgever: 365Publisherz

Verschenen op: Juli 2017

Pagina’s: 136

Bindwijze: Paperback

ISBN: 9789492745002

Prijs: 29,95

Hier vind je meer informatie boek en inkijkexemplaar

Op deze foto zie je de voorkant van het boek Shredded Lifestyle

De afbeeldingen in deze blog zijn aan te klikken voor een nog scherpere foto

Hoofdstukken

Het boekt bevat 14 hoofdstukken. Ik zal na de inhoud alleen de (voor mij) belangrijkste hoofdstukken reviewen.

Deel 1: Basisprincipes van diëten
Deel 2: Introductie MYSL (my shredded lifestyle)
Deel 3: Toepassing MYSL
Deel 4: Mogelijkheden met MYSL
Deel 5: Mythes over MYSL
Deel 6: Voordelen over MYSL
Deel 7: Stappenplan MYSL
Deel 8: Voedingshandleiding
Deel 9: Trainen & bewegen
Deel 10: Resultaten MYSL
Deel 11: En nu aan de slag!
Deel 12: Alle tools op een rijtje
Deel 13: Over Merijn Schoeber
Deel 14: Literatuur & Arikelen

Deel 2: Introductie MYSL (my shredded lifestyle)

In dit deel wordt gelijk duidelijk gemaakt dat deze leefstijl is gebaseerd op Periodiek vasten, ook wel intermittent fasting genoemd. Dit zijn periodes met niet eten (vasten) afgewisseld met wel eten. Het wordt allemaal duidelijk uitgelegd. Er is ook een mooi stuk geschreven over de mythes van sporten en het berekenen van je macronutriënten (macro’s word uitgelegd). Er wordt ook een duidelijk stappenplan gemaakt om er een leefstijl van te maken en er staat een voortgangslogboek in om je gewicht bij te houden.

Op deze foto zie je de Introductie pagina van het boek Shredded Lifestyle

Op deze foto zie je een Afbeelding over de voedingshandleiding uit het boek Shredded Lifestyle

Deel 8: Voedingshandleiding

In dit deel wordt er dieper ingegaan op voeding, wat zijn de voordelen en wat de nadelen van een eetschema. Er wordt duidelijk uitgelegd wat IIFYM is. Kort gezegd; dat zolang je je gestelde macro’s per dag haalt, dat het feitelijk niet uit maakt welk soort voedsel je eet om dit doel te behalen. En tot slot wordt alcohol verder uitgelicht en staan er voorbeeld eetschema’s in en recepten om je goed op de weg te helpen.

Deel 9: Trainen & Bewegen

In dit hoofdstuk staan mooie trainingsschema’s waar je zeker mee uit de voeten kunt. Train je bijvoorbeeld 3 dagen per week, dan focus je voornamelijk op full-body trainingen. Sport je gemiddeld 4/5 dagen per week dan ligt de focus op split trainingen waarbij je 2 of 3 spiergroepen pakt per training. De trainingsschema’s voor mannen en vrouwen zijn verschillend. Cardio komt ook aan bod of dit wel of juist niet nodig is.

Afbeelding trainen en bewegen

Conclusie:

Zoals ik al eerder zei, heb ik echt onderdelen uit dit boek kunnen halen die ik nog steeds gebruik om er een blijvende leefstijl van te maken.

Regelmatig zit ik in een periodiek vasten (intermittent fasting), en eet ik volgens de IIFYM methode. De term refeeden vind ik erg interessant omdat bij een lager vetpercentage refeeds nou eenmaal nodig zijn om je stofwisseling op gang te houden. Ook zijn het aantal calorieën niet zo laag (crash dieet) waardoor dit boek je echt wel tools geeft om er een leefstijl van te maken.

Heb jij wel eens een periode aan intermittent fasting gedaan? En wat zijn jouw ervaringen met refeeden bij een lager vetpercentage ? Let me know!

**Dit boek heb ik zelf gekocht als aanvulling van mijn boeken collectie

Print Friendly, PDF & Email

Je eigen webshop beginnen ?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *