Review: Killerbody dieet van Fajah Laurens

Het boek heb ik in april 2016 al aangeschaft, aangezien mijn interesses in sport en voeding toen al aan het groeien was. Dat is ook de reden dat ik een review van dit boek ga plaatsen om ook jou nog meer kennis te geven over het eventueel volgen van dit dieet of kopen van dit boek.

Het boek bestaat uit 3 hoofdstukken en een kleine hoofdstuk genaamd ‘doelstelling’:
Deel 1: Doelstelling
Deel 2: Voeding
Deel 3: Training
Deel 4: Recepten

Deel 1: Doelstelling

In dit hoofdstuk duiken ze dieper op de 3 verschillende type lichamen die er zijn. Een plus punt van dit boek, aangezien elke lichaam om een andere training vraagt. Mocht je er nog niet veel vanaf weten, dan is dit zeker een hoofdstuk waar jij je goed in kunt verdiepen.

Deel 2: Voeding

In dit hoofdstuk word je weg wijs gemaakt in de macro’s zoals eiwitten, vetten en koolhydraten en duiken ze dieper in welke producten je bij welke macro’s je kunt hanteren voor dit dieet. Ook wordt er ingegaan op de 3 fases waaruit dit “dieet” bestaat. In het kort leer je in fase 1 regelmatig eten, in fase 2 leer je veel koolhydraten af te wisselen met weinig koolhydraten en in fase 3 eet je 6 dagen een stuk minder en 1 dag met veel koolhydraten (dit noemen ze refeeden). Tot slot komt het onderdeel intermittent fasting aan bod. Zoals jullie van mij weten ben ik hier voorstander van.

Deel 3: Training

Het leuke in dit hoofdstuk is dat de trainingen ook prima thuis te doen zijn. Zo geven ze voor elke verschillende fase aan welke oefeningen daarbij nodig zijn en staan er uitgebreide sportschema’s in. En leggen ze uit wat de termen ‘bulken’(afvallen) en ‘cutten’(afvallen) zijn.

Deel 4: Recepten

Er staan lekkere recepten in die makkelijk en snel te maken zijn, ideaal dus! Zoals de proteïne pannenkoeken of lekkere smoothies. Ze zijn makkelijk uitgelegd en dus voor iedereen te maken.

Conclusie:

Goed dat er op de 3 verschillende type lichamen in wordt gegaan. Elk lichaam is nou eenmaal anders en vraagt dus ook voor iedereen een ander soort training.

Ik ben van mening dat je niet moet spreken over een dieet, maak er een leefstijl van, het is niet tijdelijk. Het feit dat ze een belofte doen om in 12 weken een slank lichaam te krijgen wijst eerder op een Crash dieet met te weinig calorieën wat uiteindelijk juist kan leiden tot een Jojo-effect.
En het feit dat je al die fases hebt, wat het juist ingewikkeld maakt, zorgt er naar mijn mening niet voor dat dit een leefstijl is die jij voor altijd kan volhouden, maar tijdelijk.

Zoals ik al eerder aangaf ben ik een voorstander van intermitent fasting. Door de goede resultaten die ik er mee bereikt heb en het nog steeds regelmatig toepas. Over dit onderdeel ga ik binnenkort nog een blog schrijven.
Dat je de trainingen ook thuis kunt doen maakt het voor iedereen nog gemakkelijker om niet naar de sportschool te ‘moeten’ en daardoor kan je het ook makkelijker volhouden. Al blijft mijn voorkeur de sportschool, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Voor meer informatie en waar je het boek kan bestellen: Killerbody dieet

Heb jij dit “dieet” gevolgd? Dan ben ik benieuwd naar jouw ervaringen!

Ps, heb jij mijn boekenselectie al gezien: Boeken

Sportieve groet,

MarcHealthy

Dit artikel bevat mogelijk één of meerdere afflilate links. Voor meer informatie, zie deze link

Leave a Comment