In Boeken, Marc Healthy gaat 4 weken in ketose, Reviews

In deze -> blog schreef ik over mijn Keto experiment. Ik heb veel op internet gezocht naar een boek waarbij alle informatie over Ketose te vinden was en kwam op dit e-book uit. Het is een compleet pakket met meerdere boeken en recepten. Ik vertel je er alles over in onderstaand review.

Titel: Keto Revolutie

Auteur: Mitchel van Duuren

Uitgever: Mitchel van Duuren

Verschenen op: 2018

Keto Experiment = >> link

Pagina’s: 109

Bindwijze: E-books (meerdere)

Prijs: 37,00

Link naar informatie e-book

Website boeken selectie

Alle afbeeldingen in deze blog zijn aan te klikken voor een nog scherpere foto.

Experiment

Bij elk experiment begin je vanaf vooraf aan. Bij ketose moet je ook bij het beginpunt beginnen, en kwam ik via het internet uit op: De Keto Revolutie.

Ik ben een totale leek op het gebied van ketose dus ook ik moest ergens beginnen. Ik schrijf alleen een review over het ” keto revolutie” gedeelte, maar onderstaand zit er allemaal bij:

  • Het boek De Keto Revolutie van 109 pagina’s
  • Het Intermittent Fasting handboek van 64 pagina’s
  • Het Keto Revolutie Receptenboek met 63 gerechten gebaseerd op 21 dagen (hier maak ik ook gebruik van)
  • 21 Dagen Maaltijdplanners + boodschappenlijstjes
  • Keto Videocursus (20+ video’s)

Zo te zien een compleet pakket, wat het geld meer dan waard is.

Inhoud:

Het boek bestaat uit 13 hoofdstukken. Ik zal op enkele hoofdstukken wat dieper op ingaan om je een goed beeld te geven wat er zoal bij komt kijken als je ooit ook het ketose experiment wilt proberen .

Hoofdstuk 1: Mijn verhaal
Hoofdstuk 2: Wat is Keto?
Hoofdstuk 3: Vet versus Glucose
Hoofdstuk 4: Gezondheidsvoordelen
Hoofdstuk 5: De juiste manier om aan ketose te beginnen
Hoofdstuk 6: Macronutrienten
Hoofdstuk 7: Voeding tijdens het Keto dieet
Hoofdstuk 8: Keto voor Vegetatiers
Hoofdstuk 9: Wanneer keto niet werkt
Hoofdstuk 10. Meten van ketonenwaarden
Hoofdstuk 11: als het afvallen stopt?
Hoofdstuk 12: Paleo en Keto
Hoofdstuk 13: Nawoord.

Hoofdstuk 5: De juiste manier om aan ketose te beginnen

Er word duidelijk in stappen uitgelegd hoe je kan afkicken van koolhydraten om het schokeffect zo minder mogelijk te maken.

Er wordt ook geadviseerd om vooraf foto’s te nemen. Foto’s helpen vaak als je zelf weinig progressie ziet. Als je dan een foto ziet van een maand geleden zie je toch progressie en dat motiveert.

In dit hoofdstuk staat ook een handige keto calculator. Deze calculator geeft precies aan hoeveel calorieën je moet eten en dit verdeeld in het aantal grammen vetten, eiwitten en koolhydraten.

Rechts zie je het voorbeeld met de link ernaar toe mocht je keto willen proberen. Ik heb overigens mijn eiwitten naar 160 gram verhoogd. Ik wil op 1.8 gram per kilo lichaamsgewicht zitten door mijn krachttraining.

Voor de calculator, ga naar =>> Link

Afbeelding is aan te klikken voor een nog scherpere foto.

Hoofdstuk 6: Macronutrienten

Nog een erg belangrijk hoofdstuk, macronutriënten zullen zorgen voor extra resultaat. Ik ben iemand die mijn calorieën telt en rekening houd met macronutriënten. Op die manier maximaliseer ik mijn spierbehoud tijdens het afvallen door genoeg eiwitten. En uiteraard erg belangrijk dat je in de keto grens blijft door niet teveel koolhydraten te eten.

Tijdens het lezen van dit onderdeel wordt ook duidelijk dat iemand die veel sport sneller in ketose raakt doordat de glycogeenvoorraden sneller uitgeput zijn.

Beter gezegd; mensen die veel sporten eten maximaal 50 gram koolhydraten en ze blijven nogsteeds in ketose. Terwijl mensen die nagenoeg niet sporten maar 20 gram koolhydraten mogen eten omdat ze anders uit ketose gaan.

Ook blijkt dat er op verpakkingen wordt gesproken over bruto koolhydraten. Hier moeten de vezels nog vanaf gehaald worden en dan zijn het netto koolhydraten. Op Nederlandse verpakkingen staan overigens altijd netto koolhydraten, maar in Myfitnesspal kan het weer bruto staan. Iets om op te letten.

Hoofdstuk 7: Voeding tijdens het Keto dieet

Als je normaal gewend bent om meer dan 200 gram koolhydraten per dag te eten, dan is het wel goed kijken hoe jij de knop moet gaan omzetten naar 20-50 gram. In dit hoofdstuk worden de vetten, koolhydraten en eiwitten besproken waarbij ook een overzicht komt met alle producten die je kunt eten tijdens je periode.

Zo mag ik wel wat groente maar dan vooral groene groenten omdat ze een laag nettogehalte koolhydraten bevatten. Ze zijn vaak vezelrijk en arm aan suikers en zetmeel.

Vetten moet ik me vooral op gaan richten, en dan met name de gezonde vetten. Eiwitten zijn er genoeg keuzes waar weinig tot geen koolhydraten in zitten.

Hoofdstuk 9: Wanneer keto niet werkt

Een heel hoofdstuk met tips om goed door ketose te komen. Het mag duidelijk zijn dat er best wat komt kijken om in ketose te komen.

Een voorbeeld is de Keto-griep. Symptomen van de keto griep kunnen zich voordoen binnen enkele dagen nadat iemand zijn koolhydraatconsumptie drastisch omlaag heeft geschroefd. Waar de ene persoon slechts milde symptomen ervaart, kan bij overgang bij een ander een vrij stevige lichamelijke reactie oproepen.

Doordat je nauwelijks koolhydraten eet houd je lichaam weinig vocht meer vast. Extra belangrijk dat je veel water blijft drinken, ze raden 3.5 liter water aan. Ik drink dagelijks al 3 liter, dus ik zal zo rond de 4/5 liter per dag zitten.

Ook moet je voldoende zout blijven innemen. Door het vochtverlies drijf je elektrolyten af. Een tekort aan elektrolyten zorgt voor een futloos en slecht concentreren. Om de elektrolyten aan te vullen is zout erg belangrijk.

Tot slot raden ze veel beweging aan zodat de overgangsfase zo soepel mogelijk verloopt.

CONCLUSIE:

Zoals ik al eerder heb aangegeven ben erg tevreden over het totale pakket. Alles is op een duidelijke manier uitgelegd en er is geen onderwerp dat wordt overgeslagen.

Na het lezen van deze e-books heb ik veel vertrouwen gekregen voor de komende maand: ketose.

Leuk dat er een e-book bij zit over Intermittent Fasting. Iets wat ik zelf al toepas tijdens het afvallen of aankomen omdat ik deze manier van eten erg lekker vind. Naast de voordelen voor je insuline is het voor mij makkelijk toe te passen.

Er stonden een aantal onderwerpen in waar ik nog weinig over had gelezen.

Via deze link vind je alle informatie over dit boek. Zoals bij de inleiding vermeld krijg je een heel pakket van e-books en video’s.

Wellicht dat jij na mijn ketose experiment ook een keer deze Keto Revolutie gaat proberen om te ontdekken wat het doet met jouw lichaam.

Zie ook de rest van mijn boeken =>> Selectie

Ik zou het erg leuk vinden om te weten of je er wat aan hebt gehad .

** Deze pagina bevat mogelijk 1 of meerdere Affiliate links, voor meer info zie Affiliate links

Klik op de afbeelding om rechtstreeks naar deze e-books te gaan

Recommended Posts
Comments
pingbacks / trackbacks

Leave a Comment