Review: FitChef van Mark van Oosterwijck

Eiwitten zijn de bouwstenen voor een sporter, elke coach of dieet vertelt je hoe belangrijk eiwitten zijn. Het boek van Fitchef komt mij goed van pas aangezien ik de komende periode aan het trainen ben voor een fitness shoot. Onderstaand mijn review.

Titel: Fitchef

Auteur: Mitchel van Duuren

Uitgever: Mark van Oosterwijck

Verschenen op: 2018

Pagina’s: 246

Bindwijze: Hardcover

Prijs: 37,95

Korting? maak nu gebruik van de aanbieding!

de voorkant van het boek FitChef

De fotos in deze blog zijn aan te klikken voor een nog scherpere foto

Dit boek is geschreven door Mark van Oosterwijck. Mark is zeker geen onbekende in de wereld van sport en voeding. Wellicht ken je hem van de website Drogespieren.nl die goed bezocht is.

Dit komt dan ook goed naar voren in het complete boek dat niet alleen lekkere eiwitrijke recepten bevat, maar daarnaast ook tips hoe je in de praktijk op een makkelijke manier gezond kan eten.

De recepten uit dit boek geven je niet het idee dat je een dieet aan het volgen bent. Je zult je fitter en energieker gaan voelen dankzij alle gezonde voedingstoffen die in de recepten zitten.

Vaak wordt er te moeilijk gedacht hoe we aan onze eiwitten moeten komen. Dit boek laat je zien dat er een grote variatie aan eiwitrijke producten zijn.

Inleiding

Even terug naar de inleiding van het boek. Het boek is in grote lijnen verdeeld in ontbijt, lunch, tussendoortjes, voorgerechten, hoofdgerechten (vis en vlees) en nagerechten.

Daarnaast zitten er ook hoofdstukken tussen waar dieper ingegaan wordt op koolhydraten, vetten en eiwitten. En als dat niet genoeg is geeft het boek veel tips over sporten en het hebben en houden een gezonde leefstijl.

Zoals jullie mij kennen vind ik het leuk om op een paar hoofdstukken iets dieper in te gaan en dan hoop ik wat meer duidelijkheid te hebben gegeven of dit boek iets voor jou is.

Hoofdstuk 1: Eet je fit en gezond!

Ik ben zelf erg te spreken over het eerste hoofdstuk. De meeste receptenboeken richten zich vaak alleen op de recepten. Bij dit boek is dat anders.

In dit hoofdstuk leren we onze eigen energiebehoefte te bepalen door gebruik te maken van de Harris en Benedict formule. Het voordeel hiervan is dat iedereen een ander energiebehoefte krijgt, iedereen is tenslotte anders.

Zo kom je er precies achter hoeveel je zou moeten eten als je wilt afvallen of aankomen. Erg handig! Daarnaast wordt er dieper ingegaan op onderwerpen als frisdrank, zout en vet en olie.

Hoofdstuk Ontbijt/Brunch

Zonder al te veel recepten te verklappen, toch wel mijn favoriete hoofdstuk. Denk bijvoorbeeld aan, boekweit pannenkoekjes met griekse yoghurt en rood fruit, een wrap omelet of vele havermout combinaties met bijvoorbeeld fruit. Keuze genoeg!

Hoofdstuk Hoofdgerechten zonder vlees of vis

Fitchef heeft zelfs aan de mensen gedacht die vegetarisch eten. Een heel hoofdstuk met 14 recepten zonder vlees of vis. Denk bijvoorbeeld aan een zwarte-bonen cheeseburger & avocado of een overheerlijke frittata met broccoli.

Hoofdstuk Nagerechten

Wie had gedacht dat een nagerecht veel eiwitten kan bevatten? Je wordt verrast met bijvoorbeeld een kwarttaartje van sinaasappel of een notenvijgentaart met ricotta.

Hoofdstuk eiwitten:

Een boek vol met eiwitrecepten vraagt natuurlijk ook uitleg over wat eiwitten nou precies zijn. In dit hoofdstuk wordt duidelijk hoe onmisbaar eiwitten zijn voor de groei van cellen en het herstellen van het weefsel.

Er wordt een goede vergelijking gemaakt tussen eiwitten voor krachtsporters of puur om af te vallen. Uiteraard heeft iedereen een ander doel en daar biedt Fitchef genoeg keuze in.

Tot slot zit er een handig overzicht in, dat laat zien hoeveel eiwitten er in vlees,vis of zuivel zitten.

Op deze afbeelding zie je een pagina van het hoofdstuk eiwitten uit het boek FitChef

het hoofdstuk vleesgerechten zonder vlees van het boek FitChef

Hoofdgerechten met vlees

Hoofdstuk: Strakker en gezonder met sport en beweging

Ik als krachtsporter weet hoeveel voordelen krachttraining heeft. Mark geeft een paar goede adviezen die ik kan beamen dat ze ook kloppen.

Daarnaast hoeven vrouwen niet bang te zijn dat ze teveel spiermassa aanmaken. Vrouwen kunnen gerust krachttraining doen om extra af te vallen en zich fitter te voelen.

Conclusie:

Fitchef van Mark van Oosterwijck is een compleet boek met maar liefst 246 pagina’s.

Het zijn stuk voor stuk lekkere recepten en overal staan netjes de macro’s met calorieën bij, zodat je precies weet hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je per maaltijd binnen krijgt. De maaltijden zijn makkelijk te bereiden waarbij je niet te lang in de keuken hoeft te staan.

Door de eiwitrijke recepten zul je een voldaan gevoel hebben na de maaltijd. Eiwitten vullen enorm. Dus heb je als doel om af te vallen en toch fit te blijven, dan zal dit boek Fitchef daar zeker bij helpen!

Tot slot is er veel aandacht besteed aan de uitvoering van het boek. Het zijn duidelijke foto’s, overzichtelijke recepten waarbij je kunt zien hoelang je in de keuken bezig bent.

Mark probeert je met dit boek vooral fitter en energieker te laten worden. Dat is de reden dat Fitchef zich richt op mensen die gezonder willen leven en er beter uit willen zien: fitter en strakker, meer spieren en minder vet. En niet urenlang in de keuken willen staan, maar toch lekker en gevarieerd wil eten.

Nadeel en Voordeel

Enige nadeel is dat het boek vrij prijzig is. Je krijgt er wel 246 pagina’s voor terug. Mark biedt ook een combi-set aan, twee boeken voor 49,95.

Een voordeel is dat Fitchef een 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie biedt. Mocht je binnen die 30 dagen het gevoel hebben dat dit boek toch niks voor jou is, dan kan je het terug sturen en krijg je netjes het aankoopbedrag terug.

Hopelijk hebben jullie iets gehad aan mijn Fitchef review!

Misschien was je hier naar op zoek?

Review: Keto Revolutie

Voorpagina affliate marketing revolutie

Review: Affiliate marketing revolutie

Afbeelding van bovenkant boek

Review: De Fit methode

Leave a Comment

Voorpagina affliate marketing revolutie