In Boeken, Reviews

De FIT methode heb ik al enige tijd in mijn bezet. Het boek bevat 300 pagina’s met een duidelijk stappenplan naar een fit lichaam . Met een eigen website kan dit boek uiteraard niet ontbreken tussen mijn andere boeken selectie.

Titel: FIT Methode

Auteur: Jeroen van der Mark,  Laura Louwes

Uitgever: Fit.nl

Verschenen op: Juni 2017

Pagina’s: 300

Bindwijze: Paperback en E-book

ISBN: 9789024582358

Prijs: 29,95

Link naar informatie boek

Boeken selectie

Afbeelding van bovenkant boek

Alle afbeeldingen in deze blog zijn aan te klikken voor een nog scherpere foto.

Inhoud

Het boek bestaat uit 5 hoofdstukken
Deel 1: Training – Het stappenplan
Deel 2: Trainingsleer
Deel 3: Herstel
Deel 4: Voeding
Deel 5: Motivatie & Gedrag

Deel 1: Training – Het stappenplan

Iedereen moet ergens beginnen, als beginner of als je al gevorderd bent. Het boek is opgebouwd in 3 fases. Fase 1: Kennismaking met de basisoefeningen in de spotschool. Fase 2: Specifieker gericht op de ontwikkeling van spierkracht en spiermassa met behulp van losse gewichten en tot slot, fase 3: hoe werk ik naar een complete sporter toe.

Elke fase heeft zijn eigen schema’s en wordt er onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen.

Afbeelding over de fases van het boek

afbeelding over aantal herhalingen

Deel 2: Trainingsleer

Alle basiskennis wordt hier duidelijk omschreven. Afgestemd op jouw trainingsdoel, wordt er uitgelegd hoe vaak,wanneer en hoe je moet trainen. De uitvoering wordt vaak vergeten, maar in dit onderdeel goed uitgelegd.

De onderwerpen als ‘plateau doorbreken’ en cardio komen ook aan bod.

Deel 3: Herstel

Door mijn Fitness shoot experiment weet ik hoe belangrijk herstel en rust zijn. Voor opbouw en onderhoud van spiermassa is rust namelijk de meest onderschatte factor. Een goede nachtrust zorgt ervoor dat je lichaam herstelt zowel fysiek als mentaal. Ik zorg er zoveel mogelijk voor dat ik per nacht 8 uur slaap krijg. In dit hoofdstuk geven ze je daar handige tips voor.

afbeelding over slaap

Deel 4: Voeding

In dit deel komt alles over voeding voorbij, denk hierbij aan alles wat nodig is voor een fittere leefstijl zoals macronutriënten, eiwitten, koolhydraten en vetten.

Er wordt duidelijk uitgelegd wat micronutriënten zijn zoals essentiële vitamine en of je supplementen nodig hebt.

Ze geven voorbeeld schema’s waarbij het een goed beeld geeft hoe jouw dag er dan zo ongeveer uit ziet. Het eten verdelen ze in drie soorten kleuren, met voorkeur (groen), middenweg (blauw) of uitzondering (rood)

Afbeelding met supplementenafbeelding van 10 gezonde keuzes

Afbeelding om gedrag te veranderen

Deel 5: Motivatie & Gedrag

Tot slot het onderdeel motivatie. Sinds bij mij de knop is omgegaan naar een gezondere leefstijl, ik een passie voor sporten heb en geniet van lekker en gezond eten gaat het soms vanzelf. Vroeger was die motivatie ver te zoeken zoals je hier kunt lezen.

Het bereiken van jouw doel vraagt de nodige gedragsveranderingen. Dit volhouden is de enige sleutel tot succes wanneer je wilt afvallen, aankomen of fitter wilt worden.

Conclusie:

Ik heb de nodige boeken voorbij zien komen. Ik heb heel veel aan dit boek gehad in mijn beginperiode. Er is geen onderwerp dat wordt overgeslagen en alles wordt in begrijpelijke taal uitgelegd.

Via deze link vind je alle informatie over dit boek. Je krijgt tegenwoordig niet alleen het E-book maar ook het boek thuis gestuurd. Vervolgens krijg je ook toegang tot een Oefeningenbibliotheek met video’s over de correcte uitvoering.

Bol.com verkoopt dit boek ook maar dan krijg je alleen het boek zonder extra’s, de prijs is hetzelfde, zie link, dus ik raad rechter afbeelding via de pagina van fit zelf.

Hopelijk neem jij net als ik de stap naar een fitter lichaam

Zie ook de rest van mijn boeken =>> Selectie

Ik zou het uiteraard erg leuk vinden om te horen of je dit boek ook hebt gehaald en of je er wat aan hebt gehad .

**Deze pagina bevat mogelijk 1 of meerdere Affiliate links, voor meer info zie Affiliate links

Recommended Posts

Leave a Comment