Persoonlijk dagboek 19/11/18 – 25/11/18

Mijn website staat nog maar een paar maanden online, waarbij ik nog volop in de ontwikkel- en ontdek fase zit.  Deze site is bedoeld om jullie te motiveren en te informeren maar ook zeker voor mijzelf om zo af en toe recepten op te zoeken.

Om jullie wat afwisseling te geven, deze week een ‘week dagboek’ van mij om jullie een kijkje te geven in mijn voeding als ‘sport atleet’ of gewoon, het leven van Marc die een passie heeft voor sporten ;).

Kleine inleiding: Ik heb een fulltimebaan op kantoor, waarbij ik dagelijks rond 07:00/07:15 begin met werken wat betekent dat ik rond 06:00/06:15 m’n bed uit spring. Om 16:30 ga ik richting de sportschool waar ik meestal rond 17:15uur binnen stap. Na een sportsessie pak ik meestal een sauna waardoor ik uiteindelijk rond 19:15/19:30 thuis ben.

Maandag

Ik ga dagelijks met plezier naar werk, waarbij de wekker om 06:00uur voor mij geen moeite kost. Vandaag werk ik tot 14:00uur want ik heb een mindfulness cursus op de planning staan. Tijdens deze middags hoop ik meer te weten te komen over verschillende mediatie oefeningen om mijn slaap te verbeteren.  Vanavond hadden we visite waardoor ik vandaag een rustdag in plan.

Avondeten: Pasta Macaroni

Dinsdag

Na een rustdag borrelt het vaak alweer om lekker te gaan sporten. Vandaag heb ik een Borst & Biceps training gehad met uiteraard als toetje de sauna. Ik heb een fijn schema dat ik tot half januari volg waarbij ik mijn oefeningen en gewichten dagelijks bijhoud zodat ik elke week iets kan verhoog en geen of weinig spiermassa inlever omdat ik aan het afvallen ben. Dit schema heeft de focus op de buikspieren.

Avondeten: Falafel met sperziebonen met Bruine rijst – Quinoa
De tofu is voor mijn lunch de volgende dag.

Woensdag

Om 07:00 duik ik weer achter mijn bureau en rond 16:30 ga ik richting de sportschool. Vandaag staan de rug en triceps op het programma, een van mijn favoriete spiergroepen waar ik altijd naar uit kijk. Doordat het een grote spiergroep is kan je de oefeningen ook veel variëren. De ‘wide grip pull up’ staat op het programma een oefening waar ik niet naar uitkijk, maar pak hem toch mee!

Avondeten: Een restje van afgelopen weekend gemaakte Recept: Banaan-walnotenpancakes

Donderdag

Normaal pak 2 rustdagen per week, deze week zijn dat er 3, ook omdat ik herstel erg belangrijk vind. Deze week sport ik ma-do-za niet. Om 17:15 uur ben ik thuis en ga ik aan de gang op mijn site www.marchealthy.nl en vastleggen welke workshops ik aanstaande zaterdag wil volgen (zie zaterdag programma). Ik eet op rustdagen iets minder koolhydraten wat je zult terug zien in mijn maaltijd.

Avondeten: Vegetarische balletjes met rauwkost, salade en walnoten.

Vrijdag

Bijna weekend. Na een drukke werkdag heb ik weer zin om thuis te trainen, aan de foto te zien staat er genoeg in huis om me het komende uur te vermaken , vandaar ik vaak 1 a 2 keer per week thuis train. Thuis kan ik lichter verhogen met halve kilo’s en hoef ik met niemand rekening te houden. Heerlijk. Kreeg als advies deze pre-workout te halen dus die heb ik getest, en vond hem erg lekker! Zal supplementen blijven afwisselen om te kijken wat werkt voor mij en erover schrijven.

Ps, ik draag regelmatig een bril, alleen nooit met sportfoto’s. Nu even 1 met bril 😉

Avondeten: Rode zalmfilet met rode kool en appel.

Zaterdag

Begin dit jaar ben ik naar FIBO in Duitsland geweest, zie deze blog, een leuke en interessante dag! Nu heeft Nederland sinds vorig jaar ook een beurs namelijk de Fitfair, enig verschil is dat hier meer lezingen zijn en dat het meer op je kennis delen gaat.

En laat ik dat nou juist super interessant vinden. Workshops van onder andere van Bell Coaching van wie ik volgend jaar begeleiding ga krijgen, en waar ik een PT cursus zal ik volgen. Waar ik net als FIBO een blog over heb geschreven, zal ik dat over Fitfair ook gaan doen.

Avondeten: Raspatat met broodje kroket en broodje kaassoufflé (zal je de foto’s besparen) .

Zondag

Ik ben ooit begonnen met sporten bij Sportcity Leiderdorp en ondanks dat ik al een tijdje in Haarlem woon en sinds kort bij Trainmore zit spreek ik nog steeds de mensen van Sportcity. Paar jaartjes terug deed ik nog wekelijks aan Bodypump en toevallig ben ik voor vandaag uitgenodigd om weer een lesje mee te doen.

Om 10:00 uur stond er een lesje Bodypump op het programma, wat wel betekent dat ik op deze zondag vroeg m’n bed uit moet! De trein vanaf Haarlem naar Leiden, en dan 20 min met de OV fiets naar Sportcity. De eerste workout voor vandaag zat er al op voordat ik de sportschool binnen kwam lopen. Voor mijn gevoel is mijn conditie aardig op pijl, maar na zo’n uurtje bodypump verbaas ik mij erover hoe gesloopt ik ben. Die verzuring ben ik totaal niet gewend omdat ik altijd 2 a 3 setjes pak van 8-12 herhalingen. Its gonna hurt 😉

Heb vandaag een plantaardig dagje na mijn vegan experiment.

Avondeten: Gevulde paprika’s met vegetarisch gehakt.

Ps: Ik zal deze blog zondag avond helemaal up to date maken.

Ps: Ik houd 75% mijn eten bij in MyFitnessPall, volg me op marchealthy voor een volledig overzicht.

Hopelijk hebben jullie wat gehad aan mijn dagboek voor deze week! Ik vond het erg leuk om het een weekje bij te houden.

Showing 2 comments
  • Petra
    Beantwoorden

    Wat een leuke, afwisselende blog en week!

    • MarcHealthy
      Beantwoorden

      Bedankt Petra!, leuk om te horen. zo blijf ik de website lekker afwisselen 😉

Leave a Comment