Persoonlijk dagboek 08/01/19 – 13/01/19

2 maanden geleden schreef ik ook een dagboek  van een week waarbij ik zoveel leuke reacties op  kreeg, tijd dus voor een deel 2 :).

Ik zit nog steeds in die heerlijke sport flow, en met een aankomende shoot op de planning let ik deze maanden extra goed op wat ik binnen krijg en blijf ik uit mijn comfort zone gaan met de trainingen. Wat betekent dat ik elke week nog aan het verhogen ben met kilo’s of meer herhalingen pak.

Tijdens het afvallen is het mijn doel om sterker te worden, zo verlies je nauwelijks spiermassa.

Maandag:

Mijn trainingen lopen gewoon door en zijn eigenlijk elke week anders, zo kan het zijn dat ik soms een training heb op maandag en zoals vandaag een rustdag. Vandaag heb ik een lesje Yin Yoga gevolgd, had dit al enkele maanden niet gedaan, het was weer heerlijk rustgevend!

Tijdens Yin Yoga creeer je meer ruimte tussen je spieren met bindweefsel door rek in oefeningen te creëren. Waar je met krachtraining uit je comfort zone moet, moet je hier juist erin blijven, want er ontstaat alleen ruimte als je ontspant.

Avondeten: Restje chinees van de zondag.

Dinsdag

Na een rustdag heb ik altijd weer extra veel zin om te trainen. Vandaag heb ik een Borst & biceps training gedaan in de sportschool. Het is flink druk in de sportschool door alle goede voornemens. Februari wordt meestal (gelukkig) weer rustiger. Het altijd leuk om wat nieuwe gezichten te zien, als je 5 dagen per week traint dan herken je de meeste sportmaatjes zo onderhand wel.

Avondeten: 2 havermout pannenkoeken, deze had ik als lunch afgelopen zondag gemaakt en dan maak ik altijd een portie keer 3 of 4 zodat ik de dagen erna nog steeds ervan kan genieten.

Woensdag

Nieuwe jaar, nieuwe voornemens ;). Ik ben weer begonnen met het trainen van mijn benen. Afgelopen maanden fysio gehad voor lichte artrose in mijn rechterknie. Ik zal wekelijks oefeningen moeten blijven doen om mijn knie te versterken maar de pijn houd niet echt over. Daardoor heb ik mijn benen de afgelopen periode nauwelijks getraind, maar daar schiet ik achteraf ook niks mee op. Ik ben dus weer begonnen met Squats, Hip Thrusts, Leg Extensions en Leg Presses. Vandaag dus Benen en Schouders gedaan.

Ik moet erg oppassen met m’n benen dat ik ze niet overbelast,  dan ben ik weer “out of running” dus rustig opbouwen en vooral niet teveel willen.

Avondeten: Kip cordon bleu met rode kool/appel

Donderdag

Vandaag staat er wederom een mooie training op het programma, namelijk Rug & Triceps. Sinds 1 jaar train ik de rug 2 keer per week en heb een mooie progressie geboekt. Ik vind het een fijne spiergroep. Heb als goede voornemen van 2019 gezet dat ik de pull ups moeiteloos wil doen aan het eind van het jaar zonder ondersteuning, een oefening waar ik moeite mee heb!

Door de drukte in de sportschool en dat ik zoveel sportspul thuis heb staan, train ik lekker thuis vandaag. Voordeel dat ik thuis ook kan verhogen met minder kilo’s wat in de sportschool al minimaal 1 kilo is.

Na mijn plantaardig experiment eet ik regelmatig vegan, dus ook vanavond:
Avondeten: Crispy vegetarische sticks met salade en avocado en kikkererwten.

Vrijdag

Vandaag heb ik een rustdag op de planning staan. Tussen elke spiergroep zitten 2 dagen, wat betekent dat als ik mijn rug op donderdag train, dat ik hem daarna pas op zondag train. Dit doe ik voor elke spiergroep. Ik heb gemerkt dat ik dan het beste herstel en ook nog elke week kan verhogen in gewichten. Zo probeer ik elke spiergroep 2 keer per week te trainen.

Op dagen dat ik niet sport hanteer ik een Low-carb  dag. Dan eet ik een stuk minder koolhydraten  omdat ik ze tenslotte minder nodig heb. Ik hanteer ongeveer 0.5-1 gram per kilo, vandaag dus niet meer dan 90gram koolhydraten.

Ik krijg vandaag een mooi pakketje binnen van Musclemeat zodat ik voor twee weken kan mealpreppen. In 1 bakje gaat: 200 gram kip, 200 gram groente en 100 gram rijst. Op deze manier kom ik makkelijker aan mijn eiwitten en groentes en scheelt veel tijd doordeweeks. Voordeel is dat alles al kant en klaar is. Het is een kwestie van ontdooien en opwarmen. Zie mijn mealprep foto’s.

Avondeten: Vandaag eet ik lekker wilde zalm met een kipfilet stick en een flinke portie groente.

Zaterdag

In de ochtend heb ik mijn maandelijkse huidplooi meting op het programma. In de middag ga ik samen met mijn vriendin trainen. Heerlijk om alleen te trainen maar veel gezelliger om dit af en toe samen te doen! Zo haal je het beste uit elkaar. Biceps & Borst staan weer op het programma.

Genoeg beweging vandaag, vanavond gaan we namelijk skiën bij Snowplanet. Over 2 maanden gaan we naar Oostenrijk en dit wordt de eerste wintersport voor m’n vriendin. De komende weken gaat zich zich dus klaarstomen voor de vakantie!

Avondeten: Pizza pollo, 725Kcal en 45 gram eiwitten. Als toetje na het skiën apfelstrudel mit vanillesoße

Zondag

Vandaag naar Leiden om samen te sporten met mijn zus, die daar ook een behoorlijke passie heeft.  We gaan naar Sportcity Vlietlijn waar we een mix doen van alle spiergroepen. Kans is groot dat ik maandag een rustdag pak met yin yoga.

We sluiten de training altijd af met een heerlijke frozen yoghurt van de YoghurtBarn, waarbij ik altijd de kiwi met pure chocolade en Bastogne koekjes bestel. Neem jij ook vaak hetzelfde of probeer je juist af te wisselen ? 😉

Avondeten: Een lekkere witvis en groentes. In de middag een lekkere Frozen Yohurt.

Zoals je ziet, zit dit dagboek weer vol met sporten en gezelligheid met familie of partner. Over ruim 2 maanden zal ik weer een dagboek plaatsen, dan ben ik net met mijn begeleiding begonnen en dan zal mijn schema er waarschijnlijk anders uit zien.

Mocht je vragen hebben naar aanleiding van deze blog, die kunnen altijd onderaan de blog gesteld worden of via mail

Ps1: Heb jij mijn blog overzicht al gezien ? Zie link

Ps2: En al mijn reviews op 1 pagina, zie link

Leave a Comment