Fitness fotoshoot gepland? Hierbij mijn tips!

Fitness fotoshoot 2020 zit er op. 2019 mijn eerste shoot op 10% gedaan en dat hebben we dit jaar gewoon over gedaan op 8% en ook nog eens 5 kg zwaarder. Hierbij mijn fitness blog over de voorbereiding en tips en resultaat!


Inhoudsopgave


Fitness Shoot Tips

Wellicht kom je hier speciaal voor de shoot tips, daar begin ik daarom mee, daarna volgt het dagboek van mijn shoot 2020 zodat ik zelf ook nog vaak kan terug kijken (trots)


Plan de shoot in een maand dat je geen sociale gelegenheden hebt.


Weinig calorieën en weinig energie horen zeker bij een shoot, het is afzien en ik raad je eigenlijk aan om dit zoveel mogelijk alleen te doen.

Geen verleidingen zoals verjaardagen of weekendjes weg maken het echt een stuk makkelijker.


Besef de impact op je leven.

Besef dat er heel wat komt kijken bij een shoot, heel veel mensen begrijpen de reden achter zo’n “extreme” fitness fotoshoot niet.

Zo kan het ook zijn dat je mensen hebt die achter de shoot staan en dan toch niet meer, besef de impact van maanden lang aanpassingen doen en dat allemaal voor een shoot.

Uiteraard is dit proces ook voor iedereen persoonlijk, als je al redelijk droog staat kan je bijvoorbeeld 1 a 2 maanden streng eten om naar de shoot shape te gaan maar er zijn ook mensen die dit 6 maanden moeten doen.

Omring je dan ook zeker met mensen die dezelfde passie voor fitness hebben en weten waar je het voor doet!

En besef de ontzettend mooie foto’s die eruit kunnen komen van maanden hard werken!

Zie hier rechts een foto van mijn shoot 2020. (bedankt jeroen!! )(en coach Martien)

Op deze foto zie je het resultaat van mijn Fitness fotoshoot
Een foto als deze maakt alles goed!

Heb vertrouwen in het proces.

Waar ik normaal nauwelijks onzeker ben, was ik dit nu wel. En uiteindelijk totaal onterecht, ik ben iemand die 100% vertrouwen heeft in de coach die ik heb en ik raad jouw dit ook echt aan.

Een coach heeft verstand van zijn werk en wil de beste shape neerzetten, vertrouw het proces en het komt echt goed!


Maak een plan.

Hier heb ik samen met mijn coach eigenlijk de laatste 2 maanden helemaal uitgestippeld zodat ik precies zag wanneer zoveel calorieen en wanneer zoveel water of wanneer een bepaalde training.

Dit geeft je rust en verlaagd de stress en gaat echt voor meer resultaat zorgen. Hoe minder verrassingen hoe beter.


Kijk waar je vandaan komt

Je zult het zwaar of moeilijk krijgen, hier moet je je echt niet in vergissen, maar mij heeft het super veel energie gegeven om regelmatig terug te kijken waar ik vandaan kwam.

Naar de periode toen ik ruim boven de 100 kg woog en volslank was naar de man die ik vandaag ben, dit geeft me zoveel energie en dat maakt deze Fitness fotoshoots super mooi!


Geniet van het proces

En vooral het belangrijkste, geniet van het proces. Het beeldhouwen van je lichaam richting de shoot, hoe mooi is dat ?.

Als je eenmaal 1 shoot hebt gehad, dan weet je wat er mogelijk is en wat hard werken als resultaat kan hebben met droog trainen of spieropbouw.

Het feit dat jij een shoot hebt gepland, betekend dat jij de discipline hebt die wellicht veel mensen niet hebben!


Accepteer jezelf

Laatste tip die ik je wil meegeven is dat je echt tevreden mag zijn met jezelf, hier wil ik altijd meer en het is eigenlijk nooit goed.

Leef richting de shoot en zeg regelmatig tegen jezelf: het is goed zo. En met een goede fotograaf zul je echt de beste foto’s krijgen waar jij zo hard voor hebt gewerkt.


Shoot 2019

Waar ik in 2019 het Droog Trainen Protocol heb gedaan, zie mijn Droog Trainen Protocol Mannen Review of Droog Trainen Protocol Vrouwen Review hier.

Heb ik dit jaar gekozen voor Persoonlijke coaching, omdat ik nog meer puntjes op de i wou zetten. Maar het Droog Trainen Protocol is echt een goede eerste stap geweest!

Waar ik in 2019 een geslaagde droge shoot heb neergezet ging ik in 2020 voor een sterke shoot en het resultaat was uiteindelijk 5 kg meer en 2% lager.

Op deze foto mijn voor en na van Fitness fotoshoot 2019
12/01/19 + 31/05/19

Shoot 2020

Hier zie je mijn “transformatie” van wat je kan bereiken met 5 maanden heel hard werken.

Daarbij had ik uiteraard al een goede bodem omdat ik ook een shoot had gedaan in 2019.

Tel daarbij de jaartjes aan krachttraining en mijn ervaring met droog trainen en spieropbouw.

We hebben gekozen om eerst maandje droog te trainen december 2019 om vervolgens 8-10 weken te gaan lean bulken om daarna de shoot shape op te zoeken.

Op deze foto mijn voor en na van Fitness fotoshoot 2020

Laatste week shoot

Ik vind vooral de laatste week voor de shoot erg interssant en die is altijd anders, wil je een droge shoot neerzetten (2019), dan drink je bijvoorbeeld 24 uur voor de shoot niet en heb je meer low-carb dagen daarvoor en speel je nog meer met zout.

Wil je een sterke shoot neerzetten (2020), toen dronk ik maar 10 uur ervoor niet, en mocht ik 2 dagen ervoor nog 3000-3500 calorieën eten met veel koolhydraten zodat ik mijn lichaam goed kon laden.

Hierbij verslag van mijn laatste 5 dagen.


Dag 3 + 4: Maandag 19/05/20 + Dinsdag 20/05/20 (water 6 liter)

Vanaf 14 mei dus ongeveer 8 dagen ervoor ben ik begonnen met het drinken van 6 liter water.

Dit klinkt als heel veel, maar 3 liter drink ik eigenlijk standaard dus 6 liter veel reuze mee.

Kcal: 1587. Daarnaast mijn laatste 2 “normale” krachttraining sessies, echt normaal is het niet meer want je merkt gewoon dat je energie minder word.

Op deze foto ben ik aan het sporten
Happy met homegym

Dag 5: Woensdag 20/05/20 (depletion+laden)

Hier kijk ik persoonlijk het minst naar uit, een training van 90 tot 120 minuten van super hard afzien om jezelf helemaal leeg te maken.

Maar onthoud: Hoe meer je uit de depletion training haalt, hoe beter het resultaat zal zijn met laden daarna.

En je mag hierna heerlijke maaltijden eten met veel koolhydraten dus je word gelukkig wel goed beloond voor het harde werk en je hebt de laatste training tot de shoot gehad!

Op deze foto zie je een voorbeeld van een depletion training
Voorbeeld depletion

Dag 6: Donderdag 21/05/20 (laden (feestje))

Waar ik gisteren 4132 calorieën mocht eten, mag ik vandaag weer 3560 calorieën eten!, leven is een feestje!.

Vooral veel koolhydraten wat zeker geen straf is na zoveel maanden van hard werk!

Zie hieronder 3 voorbeelden.

Pannenkoeken en jam en rozijnen
Rijstwafels met jam
Zoete aardappelen en eiwitten

Dag 7: Vrijdag 22/05/20 Shoot 10:30

De grote dag!, de dag waar het allemaal om draaide. 2 keer op rij een shoot bij Jeroen de Beer (aanrader voor fitness shoots)(word niet gesponsord)

07:30 ontbijt met met wat kipfilet en rozijnen.

09:30. 50 gram snoep en 50 gram naturel gezouten chips en omdat de pepers zo goed bevielen vorig jaar weer een peper.

10:30. Shooting time, gezellig praatje en daarna oppompen voor de shoot en genieten maar!!

Chips en snoep
Its a wrap
Topper Jeroen de Beer!

Fitness fotoshoot 2020 resultaat en ervaring

Ondanks dat ik meerdere keren tijdens het proces heb gezegd dat dit mijn laatste shoot zou zijn, staat de volgende shoot alweer gepland en weer bij Jeroen de Beer.

4 juni 2021: 2021 word eindelijk het jaar dat ik een men’s health waardige shoot ga neerzetten met die welbegeerde sixpack en genoeg massa ;). 

Waar sommige een transformatie doen in 3 maanden, doe ik de gezondere variant in 3 jaar.

Mocht je nog vragen hebben of meer fitness tips nodig hebben, zet die dan in mijn fitness blog hieronder.

Hier heb ik zelf ook goede ervaringen met het Droog Trainen Protocol Vrouwen en Droog Trainen Protocol Mannen 

Zie hier mijn al mijn Afslank en betere welzijn reviews

Op deze foto zie je het verschil Fitness fotoshoot van 2019 en 2020
81 kg vs 86 kg
Op deze foto zie je het verschil Fitness fotoshoot van 2019 en 2020
81 kg vs 86 kg
Print Friendly, PDF & Email
Volg Marc

MarcHealthy

Marc, een man die zelf een enorme transformatie heeft ondergaan en sinds enkele jaren een enorme passie heeft voor sporten en een gezonde leefstijl. Op deze blog wil ik je motiveren en informeren over voeding, fitness en supplementen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *