De weg naar een fitness shoot deel 2

 In De weg naar een fitness shoot, Persoonlijke progressie

Sportief dagboek, we zijn begonnen met mijn weg naar de fitness shoot. Wat er allemaal gaat gebeuren in de komende 12 weken, waaronder 8 weken begeleiding, lees je in dit blog.

Deel 2: 5 januari 2019 – 13 april 2019

In deel 1 gaf ik aan mijn transformatie vast te leggen d.m.v een shoot. Tijdens deze shoot wil ik de beste versie van mezelf op foto laten zetten en vanuit daar mijn vetpercentage in balans houden en fit te blijven.

Ik kwam eigenlijk al vrij snel tot de conclusie dat maximaal resultaat behalen, begeleiding noodzakelijk zou zijn en zo ben ik bij Bell coaching terecht gekomen.

Zij hebben een mooie reputatie opgebouwd waarbij ze al vele atleten naar een podium brachten, geholpen bij afvallen of juist aankomen of met hetgeen waar ik mij nu op focus.

Mijn begeleiding is begonnen op 7 februari 2019

Coach

Mijn coach is Victor Mooren,  heeft een mooie CV opgebouwd. Hij geeft clinics over technieken en trainingen om personal trainer te worden.

Victor werkt heel erg Evidence-based, waarbij er met methodes wordt gewerkt die wetenschappelijk onderbouw en getest zijn. Hierdoor behaal je maximaal resultaat.

Vet  (toen)

7 februari 2019 ben ik met mijn coaching begonnen. Mijn vetpercentage werd geschat op 15%. Ik heb besloten om voor 4 maanden maximaal resultaat te gaan boeken en er meer een leefstijl van te maken.

We gaan het vooral in stappen bekijken. Ons doel is om de eerste periode naar de 10-12% te gaan en vanaf daar kijken we verder. Ik hoop het resultaat te behalen waarbij de foto’s magazine-waardig zullen worden. Ik hoop onder de 10% te eindigen, waarbij het  op een gezonde manier zal gaan verlopen aangezien ik 2.0 ben.

Vet (nu)

6 april 2019 heb ik een PT sessie gehad en werd mijn vetprecentage geschat op 11-12%, met nog 8 weken te gaan zijn we zeker op de goede weg. Dit stelde me echt gerust.

Ik had weinig verwachtingen of we nog op de goede weg zaten. Met de discipline zit het wel goed maar ik heb zo nu en dan ook even genoten van heerlijke etentjes en wat drankjes.

Voorkant 080219-230319

Achterkant 080219-230319

Wat voor veranderingen heb ik ondergaan deze 4 weken
Voor

We zijn begonnen met een volle week cafeïne vrij. Tijd om af te kicken! Ik ben afgelopen maanden steeds meer afhankelijk geworden van cafeïne. Dagelijks zat ik rond de 7 koppen koffie per dag (inclusief pre-workout). Wat dus ook invloed had op mijn slaap.

Nu

Op dit moment neem ik nog maar 1 a 2 koffie per dag, waarvan 1 voor het sporten of een pre-workout van maximaal 100mg (gelijk aan 1 koffie).

Zo kan ik optimaal blijven profiteren van cafeïne en beïnvloed het niet mijn slaap. En mis ik het nou? Nee, ik mis de caffeine eigenlijk helemaal niet. Ik drink zo nu en dan zelfs een decafé en geniet daar net zo van.

Voor

In deze 4 weken heb ik geleerd dat je elke training kan verhogen ondanks dat ik een calorie tekort zit. Ik heb microplates aangeschaft met gewichten van 125 ,250 en 500 gram.

Deze plates zorgen ervoor dat je elke training licht kan verhogen zodat je spieren constant geprikkeld worden, en dus spiergroei.

Nu

Na deze 4 weken kan ik niets anders zeggen dat het klopt; ik ben elke training omhoog gegaan met mijn gewichten en dat voelde super goed!

Vroeger waren die stappen van 2kg veel te groot en bleef ik haken op een gewicht. Nu met de kleine stappen die ik maak  kom je er uiteindelijk ook. 7 Februari kon ik met moeite 55kg squatten, ook door de problemen met mijn knie. Waarbij ik nu al richting de 58kg ga.

Dat beloofd wat voor komende maanden.

Had ik een gloedhekel aan Chin-ups en vermeed ik het zo veel mogelijk.

Hangt er al gewicht aan mijn riem en heb ik gewoon plezier in chin ups. Heerlijk.

Supplementen

Dat heel veel supplementen echt overbodig zijn omdat een calorie tekort altijd leidend is, dit wist ik stiekem wel maar toch maakte ik mezelf wijs dat ik veel supplementen nodig had zoals je hier kunt lezen.

Op dit moment slik ik feitelijk alleen omega3 en vitamine D en creatine. Om iets beter te slapen slik ik ook Melatonine en Valerian Root.

Ook neem ik elke dag Collageen, dit is een voedingstof dat we met ons moderne dieet niet voldoende van binnen van krijgen.

Training

Ik train op dit moment 6 keer per week bestaande uit 3 verschillende dagen. Training 1 en 2 is een split boven en onderlichaam en training 3 is voor het bovenlichaam. Zo kan het dus zijn dat ik dinsdag en vrijdag bijvoorbeeld training 1 afwerk, en maandag doe ik meestal nog een uurtje Yin Yoga.

Metingen

Ik weeg mezelf elke dag, dat leidt tot een gemiddelde per week. Mijn doelstelling is om elke week tussen de 0,7-1.0% te zijn afgevallen ten opzichte van het gemiddelde van de week ervoor.

Elke zondag meet ik  mijn middel en dij omtrek en pak ik op 3 punten mijn huidplooi om dat in de gaten te houden. Ik zal het gewicht en huidplooi aan het einde van mijn dagboek uitwerken met het begin en eind punt.

Voeding

Voeding blijft ontzettend persoonlijk dus ga jullie dus niet lastig vallen met mijn gestelde macro’s tenzij hier echt vraag naar is. Ze kijken naar mijn gewicht lengte en soort werk en daar worden alle calorieën voor vastgesteld.

Op traingingsdagen eet ik meer dan op mijn rustdag. Ik vind het heerlijk om grote maaltijden te eten, vandaar we hebben gekozen voor 4 maaltijden/eetmomenten per dag. Zo ontbijt ik om 06:00, lunch 12:00, voor het sporten om 15:00 en avondeten rond 19:30.

Veel sla met zalm en kip 😉

Foto’s

Ik vind foto’s maken en bekijken leuk. Op zolder zie zie ik weinig progressie, zo zijn de foto’s in de sportschool heel anders en begin ik al echt trots te worden op mijn huidige shape.

Sportschool is vaak na het sporten, waarbij het lichaam anders op de foto staat (sportpomp).

Onderstaande is tussen 12 januari 2019 – 12 april 2019. In deel 3 zal ik 16 wekelijkse foto’s posten sinds mijn begeleiding

foto progressie 4 maanden :

En nu ?

Over precies 7 weken heb ik de shoot al gehad, ik heb dus nog 7 weken te gaan om alles te geven met een kleine tussen vakantie.

Momenteel zit ik dus tussen de 11-12% en met 2% per maand zit ik op 31 mei rond de 8%.

Wij zullen de laatste week voor de shoot ook nog gaan spelen met water om nog een beetje extra droog te worden voor de shoot, ik kijk er enorm naar uit, ik heb er al veel over gelezen hoe anderen deze week hebben ervaren. Dit komt in deel 3 waar ik ook de eindfoto’s zal delen.

Over circa 8 weken komt deel 3 van dit blog en daarmee ook de laatste. Ik zal daarin de 16 wekelijkse progressie foto’s erin verwerken. Ik heb op 31 mei 2019 een studio shoot met focus op de voorkant (men’s health achtige shoot) en 8 juni een fitness shoot met dumbells en ook focus op rug en benen.

Mocht je vragen hebben, dan kunnen deze worden gesteld via info@marchealthy.nl dus houd je vooral niet in 😉

Onderstaand is een vergelijkbaar programma voor 3 maanden als ik doe:

Neem jij net als ik de stap voor een blijvende transformatie ? 🙂

Voor mannen


Voor vrouwen

Recommended Posts

Leave a Comment