De 10 meest gestelde Food vragen!

In mijn vorige blog kwamen ‘De 10 meest gestelde workout vragen!’ aan bod. Deze week heb ik voor jullie de ‘De 10 meest gestelde Food vragen!’ onder elkaar gezet waar ik vaak vraag naar krijg.

1. Wat is je favoriete ontbijt?

Op een zondag start ik vaak de dag met croissants (boter en suiker), verse jus en een kop koffie (met suiker). Op een doordeweekse dag zou dit een havermout bowl zijn met banaan, rozijnen, noten, stukje chocolade (pure), goji bessen en blauwe bessen. Voorheen at ik s ’ochtends vaak Franse kwark (met banaan en muesli) maar ik merkte dat mijn buik daar van ging opzetten.



2. Drink je koffie en zo ja hoe drink je je koffie?

Ja ik drink elke dag koffie! En dan voornamelijk in de ochtend tussen 08:00 en 12:00. Ik drink de koffie dan zwart omdat ik regelmatig, en dan vaak doordeweeks, aan intermittent fasting (niet ontbijten) doe waarbij ik anders teveel suiker binnen krijg. Wel moet ik zeggen ondanks dat ik 3 a 4 koffie drink per ochtend dat ik niet echt geniet van koffie. Ik ben meer een gebruiker van cafeïne en zie koffie als een tool voor energie of om de honger te stillen. Voor een echt lekkere koffie geniet ik erg van een cappuccino of latte macchiato met suiker.

3. Wat zit er op je lievelings- broodje?

Broodje Unox staat bij mij op 1, maar van een broodje gezond word ik ook heel blij, lekker met een gekookt ei erop. Laatst een broodje gezond met bacon gehad, heeeeerlijk. Op nummer 3 staat bij mij boterhammen met gebakken ei en schouderham.

4. Soep of salade?

Soep, ben gek op pompoensoep, Chinese tomatensoep (allebei lekker zoet) of erwtensoep. Een salade eet ik vaak om mijn dag een stuk gezonder te maken.

5. Wat is je meest ultieme guilty pleasure?

Dat is simpel: broodje Unox! Nu koop ik alles los en geniet ik er zo af en toe nog van mijn eigen gemaakte broodje Unox. Nu wat minder als voorheen, toen at ik ze wekelijks. Daar heb ik nu een betere balans in gevonden.

6. Thuis koken of uit eten gaan?

Ik vind thuis koken helemaal geen straf, wellicht komt dat ook doordat ik dan precies weet wat ik eet omdat ik een lange periode bezig ben geweest met afvallen of aankomen. Als ik uiteten ga, dan eet ik waar ik zin in heb. Favoriet: saté en spareribs. Thuis ben ik helemaal gek op mijn Havermout pannenkoeken of de Vegan American Pancakes

7. Intermittent Fasting, jouw mening ?

Ik krijg altijd veel vragen over Intermittent Fasting, laat ik voorop stellen dat IF geen wondermiddel is. IF is puur een tool om makkelijker in een energie tekort te zitten en toch grote maaltijden te eten in de uren dat ik mag eten. Ik eet die dag 8 uur en de maaltijden bestaan dan uit grotere porties waardoor ik een langere periode een voldaan gevoel heb. Voor mij werkt IF zeker, ik eet tussen 12:00-20:00, vaak doordeweeks, en als het uitkomt ook in het weekend.

8. Tel je calorieën?

Ja en Nee. Als ik aan het afvallen ben houd ik wel mijn calorieën bij omdat eiwitten dan een belangrijke rol hebben voor spierbehoud. Maar als ik aan het aankomen ben, laat ik de calorieën wat meer los, en houd ik de weegschaal in de gaten. Zie ik dat ik niet aankom dan eet ik gevoelsmatig iets meer. Er zijn zeker momenten dat ik het wat meer los laat, vaak in het weekend. Zodra ik het punt heb bereikt waar ik momenteel naar toe werk, hoop ik de calorieën wat meer los te laten.

9. Wat lust je echt niet?.

Olijven. Vroeger werd ik altijd gepest met de vraag of ik een druif wilde proeven, dit bleken altijd olijven te zijn. Ook lust ik geen haring en gerookte zalm. Gebakken vis vind ik overigens heerlijk!

10. Wat voor tip over voeding wil je nog mee geven ?

Probeer wat meer uit je comfort zone te gaan met je maaltijden. Ben je iets gewend om dagelijks te eten? Eet het is een periode niet en vervang het bijvoorbeeld voor iets anders. Tijdens mijn vegan experiment, zie: link ben ik anders tegen mijn voedingspatroon gaan kijken.

Hopelijk vonden jullie mijn food vragen leuk, ik ben van plan om meer van dit soort blogs te gaan schrijven.

Leave a Comment